Spirituálny kapitál

Intelektuálna charita a poctivá spiritualita

Vitajte priatelia Pravdy Dobra a Krásy

        na webstránkach ktoré majú za cieľ sprevádzať

poslucháčov relácie

Spirituálny kapitál

na

Slobodnom vysielači

321

Misie a na Slovensku?

 

veru áno

a

špeciálne dvojité misie

Ohlasovať evanjelium
treba nie iba novopohanom a ateistom
ale aj  takzvaným “kresťanom”
ktorí  berú vieru “lážo – plážo”
Tí, čo predstierajú že veria v Krista
čiže
akožekresťania  
sú oveľa ťažšia misijná práca
ako neznajbohovia a náboženskí pomýlenci
najťažší pacienti ducha sú fanatici
                                          ALEBO AJ TÍ, ČO BIBLIU S PÁTOSOM  INÝM RADI ODCITUJÚ 

                                OSLAVUJÚ V PRVOMRADE SVOJE MENÁ

OZDOBENÉ MNOHÝMI URODZENÝMI TITULMI

                                       prezentujú svoje FALOŠNÉ EGÁ

                                                               ALE NEŽIJÚ PODĽA BIBLICKÝCH ZÁSAD

diktujú iným iba ten svoj výklad biblie

ostatných kresťanov majú akoby za odpad

a klaňajú sa svojmu spoločenstvu ako modle

tých, čo sú v inom spoločenstve sú vraj antikristi

 

a toto duchovné smilnenie

čiže primitívnu

sebaoslavu osobášenú s nehoráznym osočovaním

odovzdávajú iným ako „čisté kresťanstvo“

 

                                                     

897e43e797_3475297_o2

 
Do prežívania našej rodnej pravej kresťanskej viery
sa totiž nasťahovali rôzne kazítka
kôli darebáctvu duchovných mužov
 nám potom rozkazujú telesne slabšie
duchovné vyzretejšie ženy
a stáva sa neraz
že sú to rozmaznané deti
čo velia v rodinách
To je následok preudokresťanského
a dlhoročne prispatého modlárčenia
ktoré nás postupne a utajene mení
z oviec na vlkov
čo po dlhoročnom pasení sa aj na dobrých pašienkach

končia telesne vypasení ale duchovne vytunelovaní ako

duchovní vlci 

„uslintaní“ teda vyhladovaní

najmä

po pozemkoch

klebetách a peniazoch

funkciách  či  po nahých  telách

Vlk je majster v tom

ako vidieť smietku v oku baránka

a vo svojom oku neregistruje brvno

Vlk sa škodoradostne teší z toho

keď ide v zuboch roztrhať spolubrata

alebo keď mu ako duchovný bezcitný vrah

dobodá povesť

pri nebedlení môžeme skončiť ako
vlci samotári
čo nevedia v jednej miestnosti vydržať sami so sebou 
                                                        Pretože sú dokatovaní falošnou spiritualitou

drzo snoria do tanierov či intimity iným

nevedia normálne komunikovať s iným človekom
stanú sa obeťou nejakej nedôstojnej sociopatie
 a pchajú sa do pozornosti kde nanucujú svoje svojvoľné
polobludy – polopravdy 

  škodoradostne sa tešia z ponižovania iných

                                       zastrašujú veriacich v Krista nebiblickými

                                                   a nepodstatnými smernicami 

bohapustá vražda svätice 

imagesZMS63CW1

navonok  sme kresťanskí
obliekame sa do dôstojných či až svätých šiat 
ale vo vnútri sme “veselo” necharakterní
Teda až takto duchovne zašpinení ??
A  tým viac to maskujeme  puritánskou “čistotou”
ako to robili majstri diletanti farizeji?
Chodíme do vonkajšieho chrámu, čítame bibliu
prijímame sviatosti, uznávame náboženské autority
ale rôznorodé až babylonské poprehadzovanie hodnôt
a etický bordel nám nevadia?

 milión tých „pravých slovákov „tu volí do čela štátu strany ktoré beztresne popravujú nenarodené deti

aj jeden z biskupov prehlásil o jednom z nich, že má vraj charakter, a jeho kolegovia asi z veľkej úcty ku jeho demencii o tomto jeho verejnom vyjadrení pred prezidentskými voľbami nevednokomu, ale verne mlčali

čudné ženy podnikajúce so smilstvom zarábajú 10 x viac než ženy cudné

a nikto proti tomu nebojuje

VŠ vzdelaného človeka, čo 30 r. robil poctivo pre štát posielajú vraj sociálni demokrati na 32 h aktivačných prác aby mu nezobrali 61 euro, ktoré mu systém určil na živobytie?

veselo sa tu plytvá a nemáme niekoho, kto by zariadil

aby sme sa podelili s tým čo spoločne máme?

   

Dlhoročným , verným a celonárodným adorovaním pánbožkárskej

modly Polovičatosti

je produkcia pseudokresťanského diletantizmu a postupná premena kresťanskej viery
na občasné a spoločensky nič nemeniace folklórne slávnosti
ohlasovanie Boha radosti končí útekom mnohých pred kostolnou nudou

a stupňujúca naštvatosť najmä na pohodlnú svätú cirkev s jej usalašenými pastiermi a pastormi

končí radostným vstupom do ateistického pokoja od každého pánbožkárstva

či škodoradostnej sektárskej spolupatričnosti

Kde v biblii alebo v cirkevných predpisoch je napísané

že Boží služobníci majú aktívne podporovať

polofarnosti

kde sú dostupné bohoslužby, kázne a sviatosti

ale kde ako „bonus“ kvitnú aj sociopatické vzťahy

kde sa trénujú povrchné odpovede a kde nie je čas riešiť hlbšie otázky 

polocharity

čo umyjú, oblečú a dajú najesť

ale nechajú klientov beztrestne hrešiť

a darebáčiť

a tvária sa že im navonok pomáhajú

polokatolícke médiá

čo vysielajú iba ako niečo prekvitá a funguje

ale keď niekoho hodia cez palubu, tak všetky čušia

a toto predpeklie ľahostajnosti vlastne zbabelo  

nekresťansky podporujú…

?

 Svojim mlčaním o týchto neduhoch spovyrábame  zvláštny druh

poloviery – polonevery

polosvätcov – poloneľudí

polooviec – polovlkov

a viete, že je toto voda na mlyn všetkým patogenitám a sektám? 

To tu považujeme za akože 

kresťanské a normálne

???

Roky tu robíme mnohé duchovné obnovy

chodíme y jednej púte na druhú

z jednej konferencie na inú

kostolný program vieme skoro dokonale

ALE

obvešiame si meno titulmi z predu aj od zadu

A my sme sa nenaučili napomenúť blížneho podľa evanjelia

podporujeme takto pakultúru udavačstva

alebo iba negativizujemie niekoho

čiže aktivne ho duchovne vraždíme

Roky vykonávame druho a treťoradé veci viery

a keď máme nahlas povedať vlkovi, že je vlk,

a že mu bude raz beda

vtedy onemieme a všetci hlavy do piesku

to toto je naša vizitka tej pravej viery? 

Nerobíme si my takto náhodou posmech z toho,

čo nám odkázal otec národ kňaz Andrej Hlinka:

Poslaním Slovenska je byť svedomím Európy

Pôsobia tu roky medzi nami
antitelesné “spirituality” končiace sociopatiami
puritanizmom a jeho druhým extrémom poznačené mnohé vzťahy
pelagiánsky neľudské alebo príliš ľudské “asketiky” končiace psychiatriou
rôznorodou túžbou po reinkarnácii poznačené pseudomystiky
výklady biblie poznačené silným individualizmom
“nábožnosti” končiace nudou, únavou a bolením hlavy
ponuky divnej “svätosti”, ktorá končí dlhotrvajúcou trpkosťou
plus silným vzájomným udávaním, ohováraním a osočovaním
a silnou vzájomnou neúctou a neláskou

a to ukryté pod maskou

vraj pravej kresťanskej viery?

Keď máš funkciu si obletovaný

ale keď Ťa jej napr. cez udania pozbavia, si zrazu nikto?

Ako prašivý baran, ktorý nech zmizne z očí

a nech sa stratí v niekde v pražskej púšti ?

Ako to bolo u starých židov, ktorí takto vrhli na toto zviera

rituálne svoje hriechy a potom ho vyštvali mimo svoj tábor

aby zdochol aj s tými cudzími hriechami na chrbte ?

Ale veď my sme kresťania, však?

        A to čo z reality spomínam máme zakázané aj pomyslieť

    ” Keď človeka hodíme cez palubu
       to o čom je potom tá naša
“radostná zvesť”?”

pravoslávny filozof Vasilij V.Rozanov

images

„Pohoršenie vzniká tam, kde sa vedie dvojitý život.

Niečo sa ohlasuje a celkom niečo opačné sa koná“

pápež František

Slovenskú krajinu skúšali už mnohí Boží spolupracovníci pokresťančiť, ale sú tu mnohí, ktorí ešte o evanjeliu nepočuli. A sú tu aj tí, ktorí si ho vypočuli, ale nasledujú všelijaké iné učenia. Sú aj takí, čo tvrdia, že sú kresťania a skúšajú žiť tzv.presväté tajomstvá, a jeden Vám zaklame do očí, iný pred oltárom nasľubuje hory doly a o pár týždňov si už na to nepamätá. Ďalší si myslí, že kresťanstvo je iba liturgia v kostole a keď ho niekto poprosí o pomoc, tak mu ani radou ani inak nepomôže?

download 
Kto sa bude snažiť oslobodiť kresťanskú vieru
od svätuškárskych individualistov
a povrchnosť milujúcich bacilonosičov
nech sa nečuduje, ak dostane tvrdý úder od farizejov
podobný ako ho dostali starozákonní proroci
Ak niekto naberie odvahu z Ducha Svätého
a začne nahlas pomenúvať rôzne naše biedy
čiže ak si začne plniť iba svoju prorockú  povinnosť
danú mu pri samotnom svätom krste
tak mu ale velmi rýchlo vypnú mikrofón

         aby vraj spoločnosť “neznepokojoval” …

   To toto je slováci  

to naše „najpravovernejšie“

svojvoľno – murárske “kresťanstvo”

v praxi?

To toto

je tá  hojivá “atmosféra lásky”

v našich košiaroch?

images

Lepšie skončiť ako slušný agnostik

 ako takto večnou adoráciou polovičatosti

 spotvorený „kresťan“ a takto dorichtovaný“katolík”…

To čo tu potrebujeme

je spirituálny realizmus

 čiže neopitosť nikým a ničím

Toto a mnohé podobné sú znaky toho

že nie sme poriadnou kresťanskou krajinou

na kresťanov sa tu mnohí iba hráme

Sme duchovne pobití z našej histórie

stáročným šovinizmom maďarských biskupov
klérofašizmom
klérokomunizmom
aj
klérodemokratmi

Boli tu a stále ešte sú nevyliečené nezdravé vplyvy

hrubokožného kráľa Svätopluka s ľstivým hadom biskupom Vichingom,

nebezpečne priveľké sympatie ku zbojníkovi Jánošíkovi

alebo jednostranné slepo obdivné milovanie či nekritické zatracovanie nášho prvého prezidenta 

Boli tu tatárske nájazdy 13. st.

Turecké invázie v 16. a a 17. st.

Tisíc rokov sa tu rozdrapovali  maďari

potom nám vládli nemci, rusi , česi

ale veľká hanba a najhoršia z vlád je keď slovák ponižuje slováka

keď povrchný liberálny vrajkresťan okráda iných slušných ľudí

labute

Je toto normálne v krajine

kde štyri pätiny  obyvateľov sa hlási ku kresťanstvu?

Veru nie je

A ak si myslíte

že na vine je boľševický komunizmus

liberalizmus Európskej Únie

slobodomurári alebo ružová mafia

tak sa fatálne mýlime

db2cab5634de0e04f1620e9bd97009ab

Na vine je

aj môj aj tvoj 

pseudokresťanký

darebákizmus

 

Navonok

máme akože obrovskú úctu k pápežovi

jeho slová si veľmi úctivo vypočujeme

ale v praxi mnohé z toho ignorujeme

Prezrádzame tým, že kresťanskú vieru

vôbec neberieme vážne

 z tzv.úcty k matke cirkvi si niektorí robia krásnu masku

pre svoj kariérizmus či povrchnosť

vo svojom všednom dni robia presne naopak toho, čo káže pápež a evanjelium

 takto si z najvyššej morálnej autority

vlastne robíme veľmi neúctivý posmech

z cirkvi robíme cirkus a z vážnosti  života zábavný kabaret

 

23

Skúšam oslovovať aj ešte duchovne neoslovených

bývalých kresťanov či polokresťanov

agnostikov i ateistov

Dúfam že Vám pomáham

aby sme zbohatli na duchu

lebo je tu mnoho tých, čo škrípu zubami

závisti alebo nenávisti

čím len na seba prezrádzajú

že ich spirituálny kapitál je

akútne mizerný alebo v bankrote

PPpleso

 
 
postrehy z reality,napr:  Z BLOGU:

Pápežská rada o komunikácii

Z dokumentu „Cirkev a internet“ Pápežskej rady pre spoločenské komunikačné prostriedky z r. 2002: „Druhý vatikánsky koncil potvrdil, že členovia Cirkvi by mali slobodne a s dôverou dávať najavo svojim pastierom svoje potreby a želania, ako sa svedčí na dietky Božie a na bratov v Kristovi; lebo podľa svojho vzdelania, odbornosti a vážnosti, ktoré požívajú sú oprávnení, ba niekedy aj povinní povedať svoju mienku o veciach, týkajúcich sa dobra Cirkvi. Communio et progressio poznamenáva, že nakoľko je Cirkev živým organizmom, treba v nej „pestovať verejnú mienku, ktorú udržiava dialóg medzi jej členmi“. A hoci pravdy viery nepodliehajú svojvoľnému výkladu jednotlivcov, pastoračná inštrukcia poznamenáva, že „Cirkvi sa otvára široké pole vnútorného priateľského dialógu“… V dokumente Etika v spoločenskej komunikácii sa píše: „Vzájomná výmena informácií a poznatkov medzi pastiermi a veriacimi, slobodná výmena názorov s citom pre dobro spoločenstva a pre úlohu Učiteľského úradu Cirkvi pri jeho napomáhaní, a zodpovedná verejná mienka – to všetko sú dôležité prejavy základného práva na dialóg a informácie vnútri Cirkvi … „cirkevná komunikačná prax musí byť predovšetkým príkladne pravdivá, zodpovedná a citlivá voči ľudským právam …“.

Pravdivo, pohotovo a účinne

V r. 2003 sa v Bruseli stretli hovorcovia a riaditelia tlačových kancelárii 20-tich európskych biskupských konferencií. Vedúca tlačovej kancelárie Rady európskych biskupských konferencií (CCEE) Sarah Numico: „Tieto stretnutia majú za cieľ ponúknuť hovorcom a tlačovým atašé priestor na výmenu informácií a skúseností o aktuálnych témach v politickej, sociálnej, kultúrnej a náboženskej oblasti. Tlačové kancelárie biskupských konferencií majú byť kanálom medzi Cirkvou a verejnou mienkou. Majú informovať o živote a činnostiach biskupských konferencií, majú médiám ponúknuť pohľad Cirkvi na aktuálne dianie.“

Podľa Jána Pavla II. majú katolícki pracovníci považovať médiá „za vzácnu príležitosť na hľadanie pravdy a na rozvoj spoločenstva medzi ľuďmi a národmi.“

Média katolícke a civilné

 Kardinál Tomko, ktorý má podstatne väčší prehľad o situácii vo svete, povedal: „Mienkotvorné médium my katolíci de facto nemáme. Máme mnoho drobných vydaní, ale to, čo na Slovensku vo všeobecnosti chýba, je nezávislý denník. Nech to nie je katolícky denník, nech je to svetský denník, ale nie závislý od politickej strany, ideológie alebo vlastníka, pretože to ovplyvňuje médiá, a to je problém. Čo sa týka katolíckych médií cítim obrovskú potrebu, aby zdvihli úroveň.“… „Postoj svetských médií ku Katolíckej cirkvi nie je objektívny a nie je tu ani snaha robiť to inak.“

Právo na informácie?

Nezdôvodnené, a nie najlepšie odkomunikované odvolanie arcibiskupa prinieslo aj dva protirečivé a pomýlené názory na informovanosť. Jedni tvrdili, že nie len každý veriaci, ale aj neveriaci majú právo na všetky informácie o Cirkvi, lebo aj oni na ňu zo svojich daní prispievajú. Druhí tvrdili, že neveriacich do toho nič nie je, a veriaci keď pápež rozhodne, majú veriť a viac o tom nediskutovať. Pochybnosti, iný názor a otázky sú vraj prejavom nevery a hriešnej neposlušnosti.

Aj demokratický štát má štátne tajomstvá a skutočnosti utajované pred občanmi, ktorí mu platia dane. Platíme mnohým výrobcom za ich produkty a napriek tomu nám neprezradia všetky výrobné a technologické „tajnosti“. Lekár ani kriminálny vyšetrovateľ tiež nemôžu hocikomu vytárať všetko, čo vedia. Spovedné tajomstvo je jednou z najprísnejšie dodržiavaných zásad Katolíckej Cirkvi a viacerí kňazi zaň položili život. A mnohé vatikánske tajnosti sú naozaj na ochranu ľudí, napríklad disidentov v totalitných diktatúrach.

Zároveň však platí, že rozum máme na to, aby sme ho používali. Morálnosť skutku sa hodnotí aj podľa slobodného rozhodnutia na základe poznania, ktoré sa bez otázok nezaobíde. Tomáš Akvinský sa stal „hviezdou“ filozofie a teológie aj pomocou otázok a diskusií.

Benedikt XVI. opakovane zdôrazňuje dôležitú úlohu kritického rozumu. Nemáme síce právo na každú informáciu, ale máme právo klásť otázky a hľadať odpovede. Aj na slušnú komunikáciu zo strany vrchnosti.

654